UpToTab: een in-game browser.
Een interactief browserspel waarin spelers de spannende wereld van webbrowsers verkennen, compleet met uitdagingen en personages die de verschillende browsers vertegenwoordigen.

Game
Ontwerp, Illustraties
Personages
Concept en
Ontwerp
Concept en
Ontwerp
We mochten zelf een thema bedenken, en al snel kwamen we op het idee om browsers centraal te stellen. Onze hoofdpersonages zijn Google Chrome, zijn aartsrivaal Mozilla Firefox en natuurlijk Internet Explorer, het geliefde onderwerp van grappen in de IT-wereld.
Flash Player, berucht om zijn 'superkracht' om het RAM-geheugen vol te laden, vormt het grootste obstakel in het spel. Daarnaast worden spelers tegengewerkt door vervelende pop-ups met advertenties en onverwachte YouTube-video’s. Het resultaat? Een spel dat zowel realistisch als meeslepend is.
Karakterschetsen
en Styling
Karakterschetsen
en Styling
Laten we beginnen met het belangrijkste: onze personages. Hoe zou je elke browser karakteriseren?
We begonnen met de oude Internet Explorer. Ondanks dat Microsoft hem al lang niet meer ondersteunt, klampt hij zich op de een of andere manier nog steeds wanhopig aan het leven vast. We hebben verschillende ontwerpen geprobeerd en telkens weer vereenvoudigd. Details zijn mooi, maar we moeten al deze elementen later ook nog animeren.


Chris Evans
CEO

John Doe
Director

Emily Hems
Head of SEO

Haily Anthany
Lead Designer

William
Lead Developer

Jane Rhodes
Project Manager
Ontwerpen en
Illustraties
Ontwerpen en
Illustraties
Het interface gedeelte van het project is een interactieve mockup die er geweldig uitziet en goed functioneert op apparaten van elke schermgrootte. We hebben ook een zijmenu ontwikkeld als alternatief voor het hoofdmenu. Om de navigatie door de verschillende secties soepeler te maken, hebben we elke overgang tussen schermen geanimeerd.
Op de hoofdpagina, waar het verhaal van het bedrijf wordt verteld, wordt de boodschap van de slogan letterlijk overgebracht: terwijl je scrolt, 'valt' de smartphone in de hand van de gebruiker.

Een andere belangrijke pijler van ons concept is contextualiteit. iVengo Mobile advertenties staan bekend om hun nauwkeurige targeting op de juiste doelgroep, afhankelijk van de locatie van de gebruiker, het tijdstip van de dag, het apparaat type, enzovoort.
Daarom hebben we veertien verschillende omslagen ontworpen voor onze cases, ieder verhaal binnen elke reclamecampagne heeft een unieke achtergrond gekregen die aansluit bij de context. Deze omslagen zijn met de hand geïllustreerd in line-artstijl en zijn niet alleen aantrekkelijk om naar te kijken, maar ook subtiel genoeg om het verhaal niet te verstoren.
Wat zeggen ze
bij UptoTab
Wat zeggen ze
bij UptoTab
Tot slot
UptoTab
Tot slot
UptoTab
